میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند

  • کد خبر: ۱۴۹۱۶۸
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
مهدی آب‌بر، مستندساز مشهدی: فیلم اولی ها باید بیشتر تلاش کنند
«مهدی آب بر» مستندساز مشهدی معتقد است فیلم اولی بودن به معنای ساخت فیلم‌های بی کیفیت نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، این مستندساز مشهدی در حاشیه برگزاری نخستین روز جشنواره فیلم فجر در مشهد، درباره فیلم «در آغوش درخت» که اولین فیلم اکران شده جشنواره فیلم فجر در مشهد بود، خاطرنشان کرد: با وجود این که از یک کارگردان فیلم اولی توقع می رود فیلم خوبی داشته باشد و مسیر آینده خود را بتواند هموار کند، فیلم اصلا خوب نبود.

وی افزود: متاسفانه جوانان ما غالبا غرور دارند. چند کار دستیاری و فیلم کوتاه انجام داده اند و فکر می کنند می توانند فیلمی در اندازه جشنواره بسازند و هر فیلمی که بسازند هم خوب است. اما اینگونه نیست.

آب بر در ادامه گفت: فیلم قصه خوبی نداشت و آخر آن بیشتر به فیلم فارسی شباهت داشت. مدتی است که از سینمای بومی صحبت می شود. اما بسیاری هنوز معنای سینمای بومی را متوجه نمی شوند. سینمای بومی را با سینمای محلی اشتباه می گیرند. در فیلم بومی باید از همه ظرفیت های بومی استفاده کرد. فیلم بومی در همه جهان معیارهای خودش را دارد و اتفاقا فیلم بومی است که می تواند تماشاگر را با خود همراه کند.

وی در ادامه افزود: یکی از حسن های این جشنواره این است که فیلم اولی ها در آن زیاد هستند. فرصت خوبی است که افرادی که نتوانسته اند با فیلم خود مخاطب را همراه کنند، تلاش کنند تا فیلم بهتری بسازند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->